1. Home
  2. Publikacja danych tematycznych
  3. Ekoportal – wprowadzanie i publikacja danych

Ekoportal – wprowadzanie i publikacja danych

EKOPORTAL – Publicznie dostępny wykaz danych o środowisku to moduł służący publikacji informacji o tego rodzaju dokumentach, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 września 2010 r. w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Więcej o Ekoportalu na stornie info.voxly.pl

Przed wprowadzeniem danych zapoznaj się z najnowszymi, szczegółowymi wytycznymi Ministerstwa – plik PDF

Wprowadzanie danych

Po zalogowaniu przejdź do modułu Ekoportal w dziele Ochrona Środowiska

Wprowadzenie adresów przechowywania

Część obowiązkowych danych karty wykazu stanowi adres przechowywania dokumentu. Ponieważ często Organizacje posiadają liczne miejsca przechowywania, przed przystąpieniem do wprowadzania kart, zdefiniuj miejsca przechowywania.

Wypełnij odpowiednie pola (zawsze można je edytować).

Wprowadzone miejsca będą dostępne do wyboru podczas tworzenia karty.

Tworzenie karty

Rozpocznij tworzenie karty przechodząc do zakładki Ekoportal.

Dodaj nową kartę.

Dane podstawowe

Wypełnij niezbędne dane podstawowe. Pamiętaj, że:

  • numer karty jest proponowany jako pierwsza wolna liczba w danym roku. Zawsze możesz go zmienić.
  • statusy spraw ustaw na Opublikowany tylko wtedy, gdy karta jest gotowa do publikacji.

Lokalizacja

Zgodnie z rozporządzeniem, karty muszą mieć określoną lokalizację do zakresu JST. Jednak aby można było publikować warstwę kart na portalu publicznym, Voxly umożliwia lokalizację do działki lub innego miejsca narysowanego linią lub poligonem.

W zakładce Lokalizacja możesz:

  1. uzupełnić adres,
  2. wpisać ręcznie numer działki (gdy z jakichś przyczyn nie jest możliwe jej automatyczne określenie),
  3. znaleźć i wybrać działkę z zasobu EGIB.

Dokument

W zakładce dokument uzupełnij dane dokumentu. Następnie wybierz odpowiedni adres przechowywania. Możesz także wybrać inne karty, które chcesz powiązać z daną sprawą.

Lista kart, podgląd i raport PDF

Podczas przeglądania listy kart, można:

  1. Przeszukiwać karty,
  2. Przechodzić do podglądu,
  3. Podejrzeć lokalizację na mapie.

Po kliknięciu nazwy karty dostępny jest jej podgląd. Na widoku tym, można wygenerować raport karty w PDF.

Publikacja kart

Publikacja kart odbywa się automatycznie w chwili zapisania danej karty ze statusem Opublikowany (zakładka Dane podstawowe).

Od tej chwili dane dostępne są publicznie, gdzie można je przeszukiwać i lokalizować.

Publiczny widok listy kart
Publiczny widok danej karty

Udostępniane publicznego widoku

Aby udostępnić publiczny widok listy lub danej kart:\

  1. Wybierz Udostępnij w nagłówku panelu,
  2. Następnie skopiuj łącze lub opublikuj na wybranym portalu.

Łącza są stałe i nie ulegają zmianom.

Ostatnia aktualizacja: 2025-08-06

Czy artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły