W Voxly rozdzieliliśmy tworzenie geoankiet od uruchamiania konsultacji, w których mogą być wykorzystane. Przejdź tutaj, aby się dowiedzieć jak stworzyć geoankietę.
Wybór rodzaju konsultacji
Wejdź do modułu Konsultacje. W zakładce Konsultacje naciśnij znajdujący się nad listą przycisk +Dodaj a następnie wybierz rodzaj konsultacji.

Ustawienia wstępne
W kolejnym oknie wprowadź nazwę konsultacji, nazwę skróconą (będzie widoczna na mapie) oraz wskaż jej daty. Pamiętaj, że wszystkie ustawienia możesz zmienić podczas dalszej pracy.
Wybór geoankiety
Po przejściu do głównego okna ustawień konsultacji, wybierz geoankietę, którą chcesz wykorzystać w konsultacji.

Jeszcze więcej danych dla mieszkańca
Po stworzeniu konsultacji, możesz łatwo dodać inne dane, aby uatrakcyjnić wygląd konsultacji i zwiększyć przystępność treści dla mieszkańców.
Tagi
To słowa klucze, po których Twoja konsultacja będzie łatwo wyszukiwana na stronie publicznej. Z pewnością powinna się tam znaleźć nazwa miejscowości, osiedla czy ich szczególna cecha. Wpisując tagi oddzielaj je spacją.

Opis i media
Wzrok dostarcza większość informacji z otoczenia. Odpowiednie przygotowanie konsultacji znacznie zwiększa powodzenie jej przeprowadzenia.
Opis
Dodaj tekst opisu. Nasze zalecenia:
- Nie stosuj zbyt wielu urzędowych formuł i paragrafów. Zamiast tego, dodaj dokument ogłoszenia.
- Wyjaśnij do czego przydadzą się rezultaty konsultacji.
- Pamiętaj, że Voxly przy każdej konsultacji dodaje przycisk, który prowadzi do przyjemnie sformatowanego artykułu, podpowiadającego mieszkańcom, czym są konsultacje.
- Wykorzystaj narzędzia edytora i sformatuj tekst opisu.
Obrazy
Dodaj obraz lub obrazy, które będą widoczne dla mieszkańców w nagłówku konsultacji. Nie muszą to być profesjonalne zdjęcia z drona. Zrób fotografię komórką, przechodząc obok terenu konsultacji i wstaw ją do Voxly.
Ale tak na prawdę zdjęcia z drona i rzuty 3D robią robotę. Prawda…?


Napisz do nas na wsparcie@voxly.pl. Może będziemy w pobliżu, to podlecimy i strzelimy fotę 🙂
Dane przestrzenne
Granica konsultacji
Narysuj lub importuj z pliku SHP granicę konsultacji. Po wczytaniu pliku SHP wybierz odpowiedni układ współrzędnych zastosowany w pliku, aby granica wyświetlała się w odpowiednim miejscu na mapie. Podgląd granicy zobaczysz na mapie.
Własne dane
Dodaj do widoku mapy własne dane przestrzenne w postaci rastrów (geotiff) lub danych wektorowych (shp).
Dodatkowe warstwy tematyczne mapy z innych serwisów
Jeśli konsultacja dotyczy określonego tematu lub chcesz podkreślić jego znaczenie na danym terenie (np. zbytków), wybierając Włączone warstwy kompozycji, spowodujesz, że wskazane warstwy zostaną uruchomione zaraz po wejściu do konsultacji.
Dokumenty
Dodaj własne dokumenty do konsultacji. W części publicznej, nazwy dokumentów z aktu planowania wyświetlą się nad przyciskiem Pobierz
Udostępnienie (włączenie) konsultacji
Po wprowadzaniu i weryfikacji danych możesz przejść do zakładki Dane podstawowe, aby zmienić status konsultacji.
Projektowana – oznacza, że konsultacja zostanie opublikowana automatycznie w nocy po rozpoczęciu pierwszego dnia, ustawionego jako data rozpoczęcia.
Aktywna – oznacza, że konsultacja po zapisaniu pojawi się publicznie.
Zakończona – konsultacja będzie widoczna w części publicznej, jednak nie będzie można złożyć wniosku czy uwagi. Konsultacja wskazywana w wynikach wyszukiwania w części publicznej. Status ten zostaje włączony automatycznie, po zakończeniu ostatniego dnia konsultacji.
Archiwalna – konsultacja nie będzie widoczna i wyszukiwana w części publicznej.