Wprowadzenie
Ewidencja gruntów i budynków (EGiB), inaczej kataster nieruchomości – w geodezji, rejestr publiczny danych liczbowych i opisowych dotyczących gruntów, budynków i lokali oraz danych dotyczących właścicieli nieruchomości (więcej na Wikipedii)
Projekt operatu opisowo-kartograficznego ewidencji gruntów i budynków, który powstaje w procesie modernizacji, podlega wyłożeniu do wglądu osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej. W tym czasie każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu zgłaszać uwagi do tych danych.
Pełnomocnik
Jeśli jesteś osobą fizyczną, ta część pomocy Cię nie dotyczy. Przejdź do sekcji Logowanie poniżej.
Osoby prawne/instytucje/podmioty grupowe mogą skorzystać z prawa do czynności weryfikacji i składania uwag do projektu operatu opisowo-kartograficznego modernizacji ewidencji gruntów i budynków poprzez ustanowienie pełnomocnika. Na stronie powitalnej konsultacji udostępniany jest wzór pełnomocnictwa, które należy złożyć do odpowiedniego Organu (Starosty, Prezydenta). Można to zrobić za pomocą platformy e-puap, osobiście lub za pomocą poczty.
Logowanie
Część danych w EGiB to dane, przez które można zidentyfikować konkretne osoby. Dlatego ich przeglądanie może być możliwe tylko dla tych właśnie osób lub uprawnionych organów/instytucji. Z tego względu, przed przystąpieniem do przeglądania, wymagane jest zalogowanie Profilem Zaufanym. Dzięki temu Voxly zidentyfikuje Twoją osobę poprzez PESEL i przygotuje odpowiednie dane do przeglądania.
Przewiń treść powitalną i naciśnij logotyp Login.gov.pl. System przeniesie Cię na stronę logowania. Po udanym wprowadzeniu danych logowania wrócisz automatycznie do Voxly.
Wybór metody logowania
Po automatycznym przejściu do serwisu login.gov.pl wybierz jeden z dostępnych sposobów logowania.
Dane logowania
W kolejnym oknie wprowadź dane logowania. Jeśli dane będą prawidłowe, zostaniesz automatycznie przekierowany do strony konsultacji w Voxly.
Etap 1 – Wprowadzenie
Gdy logowanie się powiodło i Voxly odnalazło Twoje własności, rozpoczyna się proces przeglądania danych.
Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zajrzeć do pomocy, klikając ikonę w górnym, prawym narożniku panelu.
Dane ma mapie
Podczas przeglądania danych w trakcie konsultacji na mapie mogą się wyświetlać obiekty ewidencji gruntów. Uruchamiając legendę (1), możesz włączać/wyłączać warstwy (2) oraz zmieniać podkłady (3).
Etap 2 – Dane podmiotowe
Dane podmiotowe opisują właściciela działki i/lub budynku. Zweryfikuj ich poprawność. Jeśli masz propozycję zmiany, wpisz w odpowiednią rubrykę po prawej stronie (1). Możesz także zaproponować dane, których brakuje w EGiB. Na dole formularza znajduje pole na inne uwagi do podmiotowej części EGiB.
Etap 3 – Dane przedmiotowe
Lista nieruchomości
W kolejnym etapie zobaczysz listę swoich nieruchomości. Możesz przybliżyć mapę do każdej z nich z osobna (1).
Aby przejść do podglądu danej nieruchomości, naciśnij SZCZEGÓŁY (2)
Dane nieruchomości
Po przejściu do danych nieruchomości, w przypadku gdy dane w Twojej ocenie nie są odpowiednie, istnieje możliwość złożenia uwagi opisowej (1), narysowania na mapie (2) proponowanego przebiegu granicy oraz zaproponowania zmian dla poszczególnych cech (3)
Po akceptacji zmian (poprzez przycisk ZATWIERDŹ DANE u dołu panelu) wyświetli się lista nieruchomości. Jeśli dla danej nieruchomości wprowadzono jakieś propozycje zmian, zostanie oznaczona czerwonym trójkątem.
Wysyłka
Dane kontaktowe i zgody
Po przejrzeniu danych EGIB, jeśli wprowadziłeś uwagi masz możliwość wysłania pisma do odpowiedniego Organu (Starosty, Prezydenta).
W tym celu uzupełnij adres e-mail (1) oraz wyraź zgodę na przetwarzanie danych osobowych (2). Możesz także wyrazić zgodę na kontakt ze strony urzędu poprzez e-mail (3).
Teraz możesz podejrzeć pismo, które zostanie wysłane do urzędu (4). Otworzy się ono w nowej zakładce w postaci pliku PDF.
Wysyłka
Wysyłka odbywa się w następujących krokach.
- Zdeklarowanie adresu e-mail.
- Rozpoczęcie wysyłki.
- Otrzymanie wiadomości na swoją skrzynkę e-mail z linkiem do potwierdzenia.
- Potwierdzenie wysyłki poprzez kliknięcie przycisku lub linku w wiadomości e-mail.
- Dostarczenie pisma do urzędu oraz kopii na Twoją skrzynkę e-mail (w drugiej wiadomości).
W przypadku problemów technicznych prosimy o kontakt na: wsparcie@voxly.pl (odpowiadamy w dni powszednie w godzinach 8:00 – 16:00)
W przypadku pytań merytorycznych np. o zawartość danych EGiB prosimy o kontakt na dane organizatora konsultacji podane u dołu panelu konsultacji lub na pierwszej stronie powitalnej.